Kontoret er åbent

 

Vi har åbent i administrationen

Mandag-tirsdag-torsdag-fredag 10:00 til 12:00, dog på telefonen fra kl. 9.00

Tirsdag tillige 15:00 til 17:00

LUKKET onsdag

 

Der er altid tid til en snak

 

Danmarksgade 5 - 6500  Vojens

Du kan naturligvis også ringe til os på tlf. 74 54 14 07 eller mail post@b43.dk

Lukkedage i 2024:

25. marts til og med den 1. april (Påsken) - 1. maj - 9. maj til og med den 10. maj (Kristi himmelfart) - 20. maj (Pinse) - 5. juni (Grundlovsdag) - 15. juli til og med den 26. juli (Sommerferie) og 23. december til den 1. januar 2025 (Juleferie).

 

Din vicevært

 

Du skal kontakte viceværten/beboerservice, hvis du har behov for, at der skal afhjælpes driftsproblemer i din bolig. 

Viceværten sørger herefter for at problemet bliver løst og rekvirerer eventuelt nødvendige håndværkere.

Viceværten har ansvaret for de udvendige arealer, installationer og beboerservice i dit område.

Kontakt viceværten på hverdage mellem kl. 8.00 og 9.00 på nummer 74 54 14 07 og tryk 1 eller send en mail til service@b43.dk.

 

Damager - Sommersted

Om afdelingen

 

Afdeling 15

Afdeling 15 ligger placeret i en mindre landsby nær Vojens. Der er børnehave, skole og indkøbsmuligheder i byen.

Afdelingen består af 12 boliger, der alle er rækkehuse.

Rækkehusene er 1 plans boliger, med tilhørende skur. Boligerne består af 2 - 4 værelser, fordelt på 69 - 100 m2,

Der fælles grønne arealer.

 

Boligoversigt:

Antal            m2            Værelser

2                  100              4

2                    85              3     

8                    69              2

Opført: 1980

 

Om Sommersted:

Sommersted er en mindre by med omkring 1.086 indbyggere.

I Sommersted finder du vuggestue, børnehave og en skole til 6. klasse. Der ud over Sommersted Efterskole lige uden for byen.
Selvom Sommersted er en mindre by, byder Sommersted på både Min Købmand, Pizzaria/Grill bar, dyrehospital, autoservice,
kirke, plejehjem, og Sommersted Hallen som er samlingspunkt få bl.a fodbold, håndbold, gymnastik, tennis m.m.

I Sommersted bor du centralt med 9 km til Jels, 10 km til Vojens og 15 km til Haderslev, og med gode busforbindelser til Vojens,
Vejen og Haderslev med mange gode indkøbsmuligheder.

Fritidsaktiviteter i Sommersted:

Sommersted Idrætsforening, byder på fodbold, håndbold, gymnastik, tennis, krocket og svømning. Der ud over tilbyder
Sommersted IF andre aktiviteter som fx familie træning, boksning m.m.

Somemrsted Hallen, er hjemsted for Sommersted IF, og bliver flittigt benyttet af store som små.

Sommersted Borgerforening holder beboerne orienteret om hvad der sker af kommunale
initiativer i sognet og afholder aktiviteter for byens beboere, bl.a Skt. Hans aften, ’Sommer Sjov’ m.m. Følg med på Facebook.

Sommersted Forsamlingshus Elmegaarden rummer både landbrug, egen gårdbutik, mejeri, forsamlingshus, bondegårdsferie
og tilbyder overnatning.

Troldemarken er en fælles vuggestue og børnehave

Fællesskolen Nustrup-Sommersted hvor børnene kan gå i skole fra 0. til 6. klasse.

Sommersted Kirke her er der børnekirke, juniorklub og teenklub for de unge, samt almindelige gudstjenester.

Foreninger, Vennekreds, frivillig Brandværn, Pensionist forening, forening for Jule belysning, Støtteforening til Sommersted IF m.m.

Facebook siden ’Sommersted-siden’ her kan du følge med i hvad der sker i byen.

Vi henviser til Sommersted’s egen hjemmeside med gode oplysninger om hvad der sker i byen.
http://sommersted.dk/

Afdelingsbestyrelsen

Der er pt. ingen afdelingsbestyrelse.

Afdelingsbestyrelsesmøder

Her finder du dagsordner og referater fra afdelingsbestyrelsesmøderne.

Akut hjælp

Udenfor normal arbejdstid kan du - alt efter skadens art - kontakte Vojens VVS tlf. nr. 7452 6640 eller Skrydstrup Elservice tlf. nr. 7454 1029

Akut hjælp skal uden for normal arbejdstid sikre, at der kan ske en hurtig indgriben ved driftsforstyrrelser eller skader på beboeres inventar, samt bygninger.


Vagtordningen må KUN anvendes, når det er absolut nødvendigt, hvor reparationer ikke kan vente til førstkommende hverdag.
Hermed menes f.eks.
1.      Sprængte vandrør, eller voldsomt utætte rør - IKKE dryppende vandhaner
2.      Ingen strøm i boligen, husk at skifte sikringer samt kontrol af relæ inden opkald
3.      Vinduer samt yderdøre som ikke kan lukkes
4.      Stoppet toilet
5.      Svigt i elevatorer
6.      Svigt i vand- og varmeforsyningen
Ved misbrug eller unødigt udkald vil den pågældende beboer blive faktureret omkostninger til udkaldet.

Får du brug for akut hjælp, skal du kontakte boligselskabet den førstkommende hverdag.

Beboermøder

Beboerdemokratiet

Beboerdemokratiet er i dag en fast bestanddel af livet i en almen boligafdeling. Beboerdemokratiet giver dig og dine naboer afgørende indflydelse på alt, hvad der sker i jeres boliger og boligselskabets serviceydelser.

Afdelingsbestyrelsen og afdelingsmødet
Beboerdemokratiet i afdelingen er bygget op omkring afdelingsmødet og afdelingsbestyrelsen. Afdelingsbestyrelsen vælges af beboerne på et afdelingsmøde, og afdelingsbestyrelsen varetager det løbende samarbejde med afdelingens inspektør og boligselskabets administration.

Beboerne træffer selv beslutning om blandt andet: 

  • hvilke vedligeholdelses, - forbedrings- og fornyelsesarbejder, der skal sættes i gang
  • eventuel indretning af legepladser og brug af fælles arealer
  • tilskud til beboeraktiviteter samt til afdelingens udgifter
  • afdelingens standard for renholdelse og beboerservice
  • rammerne for beboernes råderet og godtgørelse udover lovens minimumsregler
  • budget, huslejestørrelse og eventuel vaskeripriser


Afhængig af afdelingens demokratiske traditioner kan beboerne i afdelingen på et afdelingsmøde selv vælge, om disse beslutninger skal træffes på et afdelingsmøde, ved urafstemning eller træffes af afdelingsbestyrelsen.

Efter lovgivningen skal visse beslutninger dog træffes på et afdelingsmøde eller ved urafstemning. For eksempel skal afdelingens budget altid vedtages på et afdelingsmøde.

Beboerservice

Et team af dygtige medarbejdere servicerer dig og din afdeling.

Har du brug for hjælp i din bolig, skal du kontakte beboerservice. Du vil herefter få oplyst et tidspunkt, hvor èn af vore viceværter vil komme og løse opgaven.

 

Send en mail til:

service@b43.dk

eller ring til:

2343 9657

 

Klik her for åbningstider i Beboerservice

Energimærkning

For yderligere oplysninger omkring energioptimering henvises til forsyningen.dk

Garager/carporte

Det er muligt at leje carport, hvis man har en inregisteret bil.  
Leje af carport koster kr. 180,00 om måneden. Beløbet vil blive opkrævet på din husleje.

For at få en carport skal man være opskrevet på carportentelisten, det koster kr. 50,00, som et engangsbeløb. 


For at komme på venteliste til en carport kontakter du administrationen. 

Husdyr

Det er tilladt at holde husdyr i boligen. Hvis du har et husdyr, er der derfor dit ansvar at sørge for at få fjernet dyrets efterladenskaber. 

Husorden

Vedtagelse af husorden
Beboerne beslutter selv husorden i afdelingen på et afdelingsmøde eller ved urafstemning. Formålet med husordenen er at beskrive de hensyn, man nødvendigvis må tage til sine naboer, når man bor tæt sammen.
I husordenen er der tillige taget stilling til, om vi må holde hund eller kat i boligerne.
I husordenen kan der ikke stilles krav til den enkelte beboers opførsel, udover hvad der almindeligvis betragtes som rimelig adfærd, og den enkelte beboer kan ikke pålægges at udføre arbejdsopgaver, der ikke er nævnt i huslejekontrakten og vedligeholdelsesreglementet.

 

Ordensreglement

Råderetten

Alle beboere har råderet over deres bolig - det betyder, at man gerne må forbedre eller ændre sin bolig.

Der skal søges tilladelse hos Boligselskabet. Spørg inpektøren hvis du er i tvivl.

 

BL's brochure om råderetten.

TV, antenne og internet

Som beboer i afdelingen har du flere muligheder for at modtage TV, antenne og internet. 

Boligselskabet har indgået en aftale med YouSee

Grundpakken opkræves automatisk via din husleje og kan opsiges skriftligt

Hvis du ønsker, andre programmer end dem der er i grundpakken, skal du selv henvende dig til YouSee.

YouSee kan kontaktes på tlf. 70 70 40 40, eller besøg deres hjemmeside her

Vedligeholdelsesreglement

Vedligeholdelsesreglementet er gældende pr. 1. april 2004. Der er beskrevet alt omkring vedligeholdelse af lejligheden og de omkring liggende områder, samt hvilken stand lejligheden skal være i ved ind- og fraflytning.

 

Vedligeholdelsesreglement

Galleri